Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Udział PAIH w Forum 100.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-04-25 13:49:48
forum 100., warszawa, polska agencja inwestycji i handlu, paih, forum branżowe, centrum analiz branżowych, branża stolarki otworowej, stolarka otworowa, eksport, okna, drzwi, polski eksport stolarki otworowej, branżowy program promocji, budowa i wykańczanie budowli

W dniu 18 kwietnia 2018 r. w Warszawie odbyło się XX. spotkanie Forum 100. - zrzeszenia największych firm z branży stolarki otworowej, w którym udział wzięła także Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

W trakcie wydarzenia zaprezentowane zostały szczegółowe wyniki polskiej branży stolarki otworowej ze szczególnym uwzględnieniem działalności eksportowej firm z ww. sektora. Wybrane elementy analizy przedstawione zostały poniżej:

  • Polska, z eksportem na poziomie 1,87 mld EUR pozostaje zdecydowanie największym eksporterem wśród krajów UE.
  • W ujęciu ilościowym - 45% okien i drzwi wyprodukowanych w Polsce w 2017 r. trafiło na eksport (10,35 mln na 23,35 mln wyprodukowanych).
  • Aż 96,5% polskiego eksportu stolarki otworowej trafia na rynki unijne. Pozostałe 3,5% - na rynki pozaunijne. Mimo małego udziału rynków pozaunijnych, eksport poza UE ciągle rośnie.
  • Polski eksport stolarki otworowej - zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym po raz kolejny odnotował wzrost w roku 2017 r. (w stosunku do roku poprzedniego kolejno 9 i 12%).
  • Polska pozostaje największym producentem stolarki otworowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (ponad 50%-procentowy udział w produkcji stolarki w regionie).

 

 

Spotkanie stanowiło także okazję do zaprezentowania przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu założeń Branżowego Programu Promocji "Budowa i wykańczanie budowli" - zarówno komponentu promocji ogólnej realizowanego przez PAIH, jak i wsparcia adresowanego dla przedsiębiorców umożliwiającego uzyskanie dofinansowania w ramach poddziałania 3.3.3: Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand, realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

Organizatorem spotkania było Forum Branżowe oraz Centrum Analiz Branżowych.